Представители на малки транспортни фирми предупреждават за възможни фалити в сектора. Причината - липсата на отношение към проблемите в транспортния бранш от страна на държавата, както и постоянно увеличаващите се цени на горивата. След влизането в сила на дерогацията за руските горива браншът е имал очаквания за по-добра работна среда, които не са се сбъднали.
Очаквахме по-добри маржове на печалбата. Нашите маржове, нашата печалба отиват някъде другаде. Работим на ръба на оцеляването – така очертава картината Владимир Майсторов, председател на УС на сдружение "Аз имам камион".
"Силно се надявахме тази дерогация да работи в наша полза, но това не се случи", категоричен е той.
"Тази дерогация я слушаме по новините, постоянно се говори за някакви милиарди, но ние не ги усещаме. Ако тази дерогация не заработи както трябва, няма смисъл само да се говори, че я има."
По думите му, или на колонката на бензиностанцията трябва всеки, който зарежда, да усети ефекта от дерогацията, или "някой прави пари и използва тази дума".
В момента цената на литър дизел е около 2.80 - 2.90 лева. Майсторов не може да прогнозира дали без дерогацията тази цена ще се покачи и признава, че с или без дерогация е крайно необходимо цената на транспортните услуги да се вдигне. Според Майсторов, транспортните услуги трябва да поскъпнат с между 10 и 20%.
"Цените в транспорта са до крайна степен изпилени. Ние возим на цената на такси, а разходите ни са в пъти по-големи."
Владимир Майсторов обръща внимание и на още един факт - всеки потребител на гориво плаща по лев за литър под формата на акциз.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.