При законна стачка – има градски транспорт, но в намален обем

От деня

Интервю

Бойко Димитров, общински съветник: Няма как метрото да спре изцяло!

"На комисии не очаквам да има по-добро решение, от това което кметът каза, че е максимално възможното"

Съветникът от ПП-ДБ и зам.-председател на СОС Бойко Димитров (в средата)

Съветникът от ПП-ДБ и зам.-председател на СОС Бойко Димитров (в средата)

СНИМКА: Снимка: СОС

Размер на шрифта

Няма как да спре метрото изцяло. Ако имаше законна стачка, щеше да има транспорт, но по-разреден. Днес синдикатите си го признаха, каза общинският съветник от ПП-ДБ и зам.-председател на СОС Бойко Димитров в интервю пред БНР.
В предаването "12+3" той коментира продължаващата вече 6 ден блокада на градския транспорт в София.
"Днес тепърва събират подписи и да уточня, че и при стачка трябва да има осигурен минимален обем транспорт. Нека синдикатите обяснят, защо подходиха по незаконен начин", призова Димитров.
Днес на заседания на три постоянни комисии на СОС – бюджетна, транспортна и икономика ще очакват да присъстват и директорите на Столичен автотранспорт и Електротранспорт.
"На комисии не очаквам да има по добро решение, от това което кметът каза, че е максимално възможното. Терзиев предложи на синдикатите да се даде исканото увеличение, там където имаме най-голям проблем – при шофьори и сервизни работници и младите водачи, които не искат да постъпват на работа. Синдикатите искаха 400 лв. за всички в дружествата, без да се отчита спецификата на работа. Не разбирам твърдоглавието на синдикатите, те подвеждат своите членове", каза Бойко Димитров.
Той се надява на комисии да се коментира предложението на столичния кмет Васил Терзиев и "се надявам, че разумното решение, е да се увеличат заплатите на тези хора, където има дефицит на кадри".
Според него има опасност и други сектори да излязат на протест, но не бива да се противопоставят браншовете, защото всеки заслужава достойно заплащане.
"Много неща могат да се направят, но на първо място дружествата трябва да работят по-ефективно. Не може постоянно да се наливат средства. Общият разход за транспорта през 2024 г. е 500 млн. лв., за 2025 г. той е 570 млн. и с тези искания е още по-голям. Сериозно да се анализира целия персонал, горива, резервни части, къде има течове".
Димитров заяви, че кметът Васил Терзиев не е оставен сам в диалога си със синдикатите, а решението на проблема трябвало да дойде от мнозинството в СОС:
"Ние, ПП-ДБ нямаме мнозинство и е важно и другите групи да подходят сериозно и да намерим решение, да се осигури нормален, публичен транспорт на поносима цена".
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.

По публикацията работи: пресцентър на Община Благоевград