Запазва
се тенденцията за ежегодно увеличаване на домакинствата в страната с
достъп до интернет – близо 93 процента от тях имат достъп до глобалната
мрежа в домовете си – това сочат най-новите данни за Националния
статистически институт за използването на информационни и комуникационни
технологии през 2025-а година.
Потребителите най-често използват
интернет за телефонни или видео разговори, всеки втори пазарува онлайн, а
най-малко са тези, които участват в онлайн консултации, анкети,
гласуване по граждански и политически въпроси – едва 6.6 на сто.
Почти
95 процента от домакинствата, живеещи в градовете, разполагат с
интернет връзка, а тези в селата – малко над 86 на сто. За последните
десет години разликата в цифровата свързаност между градските и селските
райони намалява от 21,5 процентни пункта до сегашните 9.
Югозападният
район e с най-висок дял на домакинства с достъп до интернет – 96
процента, а най-малко разполагат с онлайн свързаност в Северозападният –
близо 87%.
През 2025 г. 86.5% от хората на възраст между 16 и 74 години използват
интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на
друго място, като делът им расте с 4,6 процентни пункта в сравнение с
предходната година. Делът на хората, които никога не са сърфирали в
интернет, намалява до 7%.
Най-активни потребители на интернет са учащите
– над 99% и хората до 34 години. Най-предпочитаното устройство за
достъп до интернет e мобилен телефон, следван от лаптоп. Висшистите се
възползват по-често от услугите на електронното управление – почти 66
процента, при едва 8.7% за населението с основно и по-ниско образование.
Жените пазаруват онлайн повече от мъжете - съответно 53 и 49%.
Най-активни при закупуването на стоки и услуги по интернет са хората на
възраст 25-34 години – над 70 процента.