понеделник 28 септември 2026 10:00
понеделник, 28 септември 2026, 10:00
СНИМКА: БТА
Размер на шрифта
Физическите лица и фирмите имат срок до 30 септември да коригират еднократно данните, посочени в годишните им данъчни декларации. Това е възможно при установена грешка или пропусната информация в декларацията за доходите на физическите лица или в декларацията по чл. 92 от Закона за корпоративното подоходно облагане.
Корекциите се правят чрез подаване на нова декларация в срок до 30 септември на годината, следваща годината, в която са придобити доходите.
Физическите лица могат да проверят и коригират своите данни чрез електронната услуга на НАП "Предварително попълнена данъчна декларация". Достъпът до нея е с персонален идентификационен код (ПИК) или квалифициран електронен подпис (КЕП).
От НАП напомнят за възможността за корекции и чрез имейли до граждани, при които е установено разминаване между данните в подадените декларации и информацията, с която разполага приходната агенция.
Става дума за доходи, декларирани от работодатели и други платци, които не са били посочени или са били отчетени неточно от гражданите. Сред тях могат да бъдат хонорари, финансово подпомагане от Държавен фонд "Земеделие", приходи от продажби в интернет и други доходи.
Повече информация за подаването на коригиращи декларации може да бъде получена на сайта на НАП, в YouTube канала на приходната агенция, както и на телефоните на Информационния център: 0700 18 700 и +359 2 9859 6801.
Цената на разговора е според тарифата на съответния оператор.
По публикацията работи: Мария Колева
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!