Експерт: Има опасни трамваи, които още днес трябва да се спрат от движение

петък, 5 декември 2025, 16:10

Експерт: Има опасни трамваи, които още днес трябва да се спрат от движение

СНИМКА: FB/"Катастрофи в София"

Размер на шрифта

Последният инцидент, станал тази нощ с трамвай на бул. "Шипченски проход", се случи с мотриса на 64 години! Доставена е преди години от Германия, била е предвидена за друг режим на работа.

Това съобщи пред БНР Марио Евстатиев, външен експерт към комисията по пътна безопасност и транспорт в Столичния общински съвет (СОС).

Според него инцидентът не е случаен, тъй като трамваите по тези линии са стари и на практика без спирачна система. Той ги определи като изключително опасни и призова за спешната им подмяна.

Тези трамваи са опасни за живота и здравето както на водача, който ги управлява, така на пътниците, които се возят с тях, така и на останалите участници в движението. Те трябва веднага да бъдат изведени от експлоатация и да се търси спешно решение с наемане на пенделни трамваи, ако искат да продължат в обслужването на 23-та линия.

Ремонтът на бул. "Александър Стамболийски" в София продължава

СНИМКА: Георги Нейков

Инциденти с транспортни средства през последните дни дават пореден повод да погледнем към състоянието на столичния общински транспорт, инфраструктура и личен състав.

Покупката на нови трамваи е доста скъпо начинание, без помощ от държавата няма как да стане. А в конкретния случай при кмета Терзиев и това правителство това изглежда невъзможно.Ремонтът на бул. "Стамболийски" е напреднал, а нищо не са разплатили, въпреки че е в държавния бюджет , за моста при "Бакърена фабрика" и за ул. "Опълченска" – също, а те са завършени обекти – коментира пред БНР-Радио София Симеон Ставрев, общинския съветник и член на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС. – Иначе в столичния транспорт бяха подновени тролеи и автобуси. Знае се какво още трябва да се купи, проблемът е в парите.

Той отбеляза, че през последните години заплатите на шофьори и ватмани се повишават, а цените на билети и карти са останали същите. Може би трябва да се прибегне до заем.

По публикацията работи: Георги Нейков