понеделник 9 ноември 2026 08:37
понеделник, 9 ноември 2026, 08:37
СНИМКА: Pixabay
Размер на шрифта
Проектобюджета на Държавното обществено осигуряване за 2027 година ще обсъжда Надзорният съвет на Националния осигурителен институт.
В документа е заложен ръст на максималния осигурителен доход от сегашните 2300 на 2400 евро, по-високо минимално и максимално обезщетение за безработица, както и 450 евро майчинство за втората година. Предвижда се ръст на минималните осигурителни прагове от 6.4 на сто, каквото е увеличението и на минималната работна заплата.
От 1 юли пенсиите, включително максималната, ще се повишат по швейцарското правило с между 7 и 8 процента.
Минималното дневно обезщетение за безработица се повишава от 9.21 на 13 евро, а максималното - от 54.78 на 60 евро и 76 цента. Еднократната помощ при смърт на осигурен става 660 евро вместо сегашните 276 евро и 10 цента.
По публикацията работи: Велмира Стефанова
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!