"2 истини и една лъжа" - как младежите да различават фалшивите стоки

понеделник, 22 април 2024, 10:27

"2 истини и една лъжа" - как младежите да различават фалшивите стоки

СНИМКА: Fb/Ipjoin

Размер на шрифта

26 април е Световният ден на интелектуалната собственост и по този повод тече една интересна игра, която е информационна кампания в подкрепа на защитата на интелектуалната собственост. Тя е озаглавена "2 истини и една лъжа", като във фокуса й са младежи на възраст от 15 до 24 години и ще продължи до 28 април. Тихомира Трифонова, ръководител на кампанията разказа подробности пред Радио София. "Подготвили сме им много информация, представена в забавен и увлекателен вид. Кампанията се нарича IP Join, което означава "интелектуална собственост, присъедини се", но е на английски, защото се провежда в пет държави, като изборът им не е случаен. При последното проучване на Европейската служба за интелектуална собственост, която подкрепя и финансово тази кампания е установено повишаване на дела на младежите, които купуват умишлено фалшиви стоки. Ние сме подбрали тези европейски държави, в които този процент е висок. За съжаление България е една от тях, а останалите са Румъния, Португалия, Франция и Ирландия. На специалния сайт на кампанията може да се намери цялата информация на петте езика на тези държави", сподели тя.

СНИМКА: Пресцентър на МВР

По думите й фалшивите стоки са привлекателни за младежите по няколко причини. Една от тях е, че могат да си купят нещо марково, с което да се отличат и да си повишат самочувствието на по-ниска цена. Това от една страна крие сериозни рискове особено, когато става въпрос за техника. Обикновено такива стоки нямат гаранционно обслужване, дават дефекти, а съществуват и сериозни рискове свързани с батерията. Други предпочитани стоки от младежите са спортни обувки и аксесоари, а купувачите често не си дават сметка, че стоката е фалшива.
"Ето тук се вмества нашата игра "2 истини и една лъжа", която е структурирана в 5 нива и по доста интересен и провокативен начин дава много и разнообразна информация свързана с този много мащабен проблем. Фалшивите стоки и тяхната контрабанда е една много голяма индустрия, срещу която се борят международни организации, включително Европол", отбеляза Трифонова.
Играта има и награда, а темата е част от ежедневието, от решения, които младежите вземат буквално в ежедневен порядък всеки ден.
"Във Франция има музей на фалшивите стоки, те са намерили една екзотична форма да подходят към този проблем. За това може да бъде прочетено на нашия сайт в рубриката "Знаете ли, че", като там става и записването за играта", каза тя. Всички, които са преминали и петте нива ще участват в томболата за тегленето на наградата - оригинални слушалки.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.