Новина
понеделник 8 декември 2025 13:52
понеделник, 8 декември 2025, 13:52
Илиян Илиев и Зара Кичукова - младите омбудсмани на Стара Загора
СНИМКА: Дарина Колева
Размер на шрифта
Темата за финансова грамотност е добре да присъства поне веднаж месечно в образователните програми в училище.
Зад това мнение застанаха десетокласниците от Гимназията с преподаване на чужди езици „Ромен Ролан“, Илиян Илиев и Зара Кичукова в ефира на предаването „60 минути повече – бизнес“ по Радио Стара Загора.
От малко повече от две седмици Илиев и Кичукова са и младите обществени посредници на Стара Загора.
"Спомням си, че в девети клас темата за финансовата грамотност бе повдигната в час на класния ръководител, но по-скоро като дискусия – кой как се ориентира и как прави бюджета си.Считам обаче, че ако затова се говори повече в училище, биха могли да се избегнат много сериозни проблеми.
Като например – хазарта – по – голямата част от моето обкръжение поне веднаж са се докосвали до виртуалните казина, че и до реални. Всъщност, те и затова са направени – лъскави, да привличат вниманието, да създават усещането за бързи и лесни пари. Което обаче никак не е така. Считам, че една от причините за залитането към подобен начин на печелене на пари е тъкмо фактът, че в училище не се говори за финансовата грамотност", каза Илиян Илиев
Като всяка млада дама, и Зара Кичукова пазарува често от сайтове – предимно облекло и гримове. Виртуалните магазини тя се стреми да избира по това дали имат и физически такива, защото първо предпочита да види и премери дрехите лично. Подобно на съученика и колегата си млад омбудсман Илиян Илиев, и девойката е на мнение, че за финансовата грамотност е добре да се говори в училище.
Дали младите обществени посредници възнамеряват да инициират и изпратят предложение до Министерството на образованието и науката финансовата грамотност да се превърне в дисциплина поне веднаж месечно в образователната програма в училище – по думите на Илиян и Зара, идеята не е лоша, но акцентът на работата им пада върху защитата на интересите на младите хора на територията на общината.
По отношение на предстоящото въвеждане на еврото у нас, младите обществени посредници възнамеряват да направят кампания в социалните мрежи. Чрез която да разяснят митове и заблуди, които се опитват да прокарат различни хора. Включително и някои политици
По публикацията работи: Дарина Колева