TOPLUM

Haber

Lise mezunları yaz aylarında sağlık sigortalarını kendileri ödeyecek

NAP: Sağlık sigortası ödemesi aylık 22 Avro tutarındadır

Perşembe, 18 Haziran 2026, 14:20

Lise mezunları yaz aylarında sağlık sigortalarını kendileri ödeyecek

FOTOĞRAF BGNES

Yazı Boyutu

Ulusal Gelir Ajansı NAPBu yıl liseyi tamamlayıp mezun olan ancak hemen çalışmaya başlamayan öğrencilerin sağlık sigorta primlerini kendileri ödemeleri gerekiyor. Aynı şey üniversiteye kabul olan lise mezunları için de geçerlidir” hatırlatmasında bulundu.

 

 Liseden mezun olduktan sonra yüksek öğrenime başlayana veya iş sözleşmesiyle çalışana kadar geçen süre için aylık 22 Avro tutarındaki sağlık sigortasını ödemeleri gerekmektedir.

Bunun nedeni, lise mezunlarının öğrenci veya üniversite öğrencisi kategorisinde yer almamaları, dolayısıyla devlet bütçesi üzerinden sağlık sigortası koşullarını sağlamamaları ve Sağlık Sigortası Kanunu kapsamında ilgili gerekçelerle sağlık sigortasına tabi oldukları işleri yapmamalarıdır.

Bu durumlarda lise mezunlarının, sağlık sigortası primi ödeme yükümlülüğünün doğduğuna dair №7 bildirim formunu sunmaları gerekmektedir.

 

NAP, belgenin, sigorta yükümlülüğünün doğduğu ayı takip eden ayın 25'ine kadar verilmeli ve ayrıca bu taksitlerin ödenmesi için son gün olduğuna dair hatırlatmada bulundu.

Editör: İvo İvanov
Çeviri: Şevkiye Çakır