Haber
Lise mezunları yaz aylarında sağlık sigortalarını kendileri ödeyecek
NAP: Sağlık sigortası ödemesi aylık 22 Avro tutarındadır
Perşembe 18 Haziran 2026 14:20
Perşembe, 18 Haziran 2026, 14:20
FOTOĞRAF BGNES
Yazı Boyutu
Ulusal Gelir Ajansı NAP, “Bu yıl liseyi tamamlayıp mezun olan ancak hemen çalışmaya başlamayan öğrencilerin sağlık sigorta primlerini kendileri ödemeleri gerekiyor. Aynı şey üniversiteye kabul olan lise mezunları için de geçerlidir” hatırlatmasında bulundu.
Liseden mezun olduktan sonra yüksek öğrenime başlayana veya iş sözleşmesiyle çalışana kadar geçen süre için aylık 22 Avro tutarındaki sağlık sigortasını ödemeleri gerekmektedir.
Bunun nedeni, lise mezunlarının öğrenci veya üniversite öğrencisi kategorisinde yer almamaları, dolayısıyla devlet bütçesi üzerinden sağlık sigortası koşullarını sağlamamaları ve Sağlık Sigortası Kanunu kapsamında ilgili gerekçelerle sağlık sigortasına tabi oldukları işleri yapmamalarıdır.
Bu durumlarda lise mezunlarının, sağlık sigortası primi ödeme yükümlülüğünün doğduğuna dair №7 bildirim formunu sunmaları gerekmektedir.
NAP, belgenin, sigorta yükümlülüğünün doğduğu ayı takip eden ayın 25'ine kadar verilmeli ve ayrıca bu taksitlerin ödenmesi için son gün olduğuna dair hatırlatmada bulundu.
Editör: İvo İvanov
Çeviri: Şevkiye Çakır
Haber üzerinde çalışanlar: Şevkiye Çakır